Pai

23 februari 2018 - Pai, Thailand

Dag 11: Woensdag 21 februari:

Vanmorgen zijn we met een busje naar Pai gegaan, wat ongeveer 3 uur rijden is. Pai wordt ook wel gezien als het hippie stadje van Thailand waar voornamelijk ongelooflijk veel backpackers komen. Nadat we in het hostel aangekomen waren, zijn we het stadje ingelopen en hebben we even wat geluncht en dingen uitgezocht voor de rest van onze trip. Zo hebben we onder andere een vlucht geboekt van Thailand naar Cambodja. Ook hebben we onze was weggebracht, welke gewassen wordt voor €1,50 per kilo.

Aan het eind van de middag hebben we een scootertje gehuurd en zijn we naar de Pai Canyon geweest, ook wel de ‘Grand Canyon’ van hier genoemd. We waren hier met zonsondergang, wat een prachtig uitzicht opleverde! (De foto’s hiervan kunnen jullie terug vinden in het fotoalbum Pai)

Hierna hebben we ons even opgefrist en zijn we het stadje weer ingegaan om een hapje te eten. In de hoofdstraat van Pai staan iedere avond aan beide kanten alleen maar kraampjes met kleding, sieraden en tassen. Verder kan je hier genieten van verschillende soorten streetfood die hier verkocht worden. Dat hebben we uiteraard zelf ook geprobeerd. Als dessert worden hier kokosnoot poffertjes verkocht, welke heel erg lekker waren. ‘S middags bij de Pai Canyon hadden we 3 meiden ontmoet en met 1 van deze meiden en haar vrienden hebben we een drankje in een van de vele barretjes gedronken. Uiteindelijk hebben we genoten van het nachtleven in Pai.

Dag 12: Donderdag 22 februari:

Vanmorgen hebben we eerst uitgeslapen en daarna zijn we gaan ontbijten in Pai. Waarna we op de scooter gestapt zijn en richting de Lod Cave (grotten) zijn gaan rijden. Dit zou een tocht zijn van ongeveer 1 uur, maar aangezien we helemaal door de bergen moesten, met alleen maar haarspeldbochten en steile stukken (die ons scootertje maar net kon halen) hebben we over deze tocht 2 uur gedaan. Het uitzicht vanuit de bergen is weliswaar prachtig! Ook tijdens onze rit door de bergen valt het ons op dat er net als in stadjes overal zwerfhonden lopen. Tevens valt het ons ook op dat het hier gebruikelijk is om met 3 man op 1 scooter te rijden. We hebben ook al een aantal keer gezien dat jonge kinderen (van een jaar of 12) deze scooter dan besturen. De scooter is hier dus een heel gebruikelijk vervoersmiddel en bijna niemand draagt een helm (wat wij natuurlijk wel gedaan hebben 😊).

Eenmaal aangekomen bij de grotten zijn we samen met een gids en een petroleum lampje de grot ingegaan. Overal waar water gedruppeld heeft in deze grot is er een bepaald soort gesteente ontstaan. Wat er dus voor zorgt dat het plafond en het gesteente op de grond allemaal verschillende vormen heeft.

Hierna hebben we onze 2 uur durende tocht weer teruggereden en om precies 5 uur kwamen we weer aan in Pai om onze scooter in te leveren. Hierna hebben we ons weer even opgefrist en zijn we samen een hapje gaat eten in Pai, waarna we weer genoten hebben van de gezelligheid in de kleine barretjes van Pai. Op deze avond ben ik een meisje tegen gekomen uit Zierikzee waar ik altijd tegen gekorfbald heb. Onder andere met z’n 3en en de andere backpackers in Pai hebben we een gezellige avond gehad.

Dag 13: Vrijdag 23 februari:

Vanmorgen hebben we eerst uitgeslapen en hebben we de laatste dingen ingepakt in onze backpacks, waarna we Pai ingegaan zijn om te ontbijten. We hebben ontbeten met het meisje dat we gisterenavond ontmoet hebben. Om 2 uur zijn we in een busje gestapt terug naar Chiang Mai, waar we 1 nachtje zullen slapen.

Eenmaal aangekomen in Chiang Mai hebben we ons eerst even opgefrist. Waarna we de stad ingelopen zijn naar het restaurant John’s place, waar we afgesproken hebben om een hapje te eten met de Canadese man van 71 die we ontmoet hebben tijdens de jungle trekking. Hij reist namelijk alleen en heeft ons uitgenodigd om een avondje samen te eten. Het was erg gezellig en we hebben heerlijk gegeten op een dakterras, waardoor we uitkeken over Chang Mai. We hebben net afscheid genomen van elkaar en Jessica en ik zijn blijven zitten voor 1 biertje om tijd vrij te maken om onze blog te schrijven. Vannacht worden we om 5 uur opgehaald om naar de luchthaven in Chiang Mai gebracht te worden, waarna we vliegen naar de eilandjes in het zuiden van Thailand. Dus we duiken zo lekker ons bed in.

Veel liefs Roos

1. Lianne: