Koh Lanta en Phuket

12 maart 2018 - Koh Lanta, Thailand

Dag 27: Vrijdag 9 maart:

Vanmorgen ging onze wekker om half 10. We hebben onze backpacks ingepakt, want we nemen zo de boot naar het volgende eiland: Koh Lanta. We moest weer een half uurtje lopen naar de pier met onze backpacks. Onderweg hebben we nog een tussenstop gemaakt om een ontbijtje te halen bij de 7-eleven.

Op dit moment zitten we net op de boot richting Koh Lanta en ik ben m’n blog even aan het bijwerken.

Na ander half uur varen kwamen we aan in Koh Lanta. Een man van de shuttle service van ons hostel stond ons al op te wachten en daardoor hoefden we deze keer gelukkig geen taxi te nemen. Eenmaal aangekomen in ons hostel hebben we eerst wat gedronken en daarna zijn we de hele middag naar het strand geweest. Maar wat is dit een warm strand!! Er staat geen zuchtje wind en er is totaal geen schaduw. Het zand is zo warm dat je je slippers niet uit kunt doen op het strand, omdat je anders je voeten verbrand. Bij een terrasje hebben we de hele middag onder een parasol gezeten.

Nadat we lekker bijgekomen waren op het strand zijn we het dorpje ingelopen en hebben we wat inkopen gedaan bij de 7-eleven. Hierna zijn we terug gegaan naar ons hostel. Hier slapen we met 8 personen op 1 kamer, er zijn 2 badkamers en alles is er super netjes. Per persoon zijn er hele grote kluizen waar je je backpack geheel in kunt doen, prima dus!

We hebben ons even opgefrist in het hostel en daarna hebben we meegedaan aan de BBQ bij het hostel. Bijna alle jongeren deden mee dus dat was erg gezellig en zo hebben we veel nieuwe mensen leren kennen. Hierna hebben we wat kaartspelletjes gespeeld met een groepje en uiteindelijk zijn we in 1 van de barretjes in het dorpje verderop beland. Na een lange avond zijn we daarna lekker gaan slapen.

Dag 28: Zaterdag 10 maart:

Na een korte nacht ging onze wekker vanmorgen al om half 8. Vandaag gaan we namelijk een 4 eilanden tour doen. We hebben eerst even ontbeten in het hostel en daarna werden we opgehaald en richting de haven gebracht.

We zijn naar 4 kleine eilandjes rond Koh Lanta geweest. Op iedere plek kon je van de boot af om te snorkelen. Helaas kon Jessica niet mee snorkelen, omdat het verstandiger is om niet te zwemmen met haar tattoo.

Als eerst zijn we gestopt bij het eiland Koh Ngai. Hier ging iedereen van de boot af om te snorkelen. Het koraal op deze plek is zo mooi en kleurrijk en de vissen zijn anders dan die ik tot nu toe gezien heb. Ik heb zelfs Nemo en Dory een aantal keer gezien. Ook heb ik heel veel barracuda’s gezien. Vissen van zo’n 30 cm met een hele lange spitse neus. Een gave ervaring dus.

Na deze stop zijn we verder gevaren maar het eiland Koh Ma. Hier kon weer gesnorkeld worden. Deze plek wordt overigens ook wel de blauwe lagoon genoemd en daaraan is geen woord gelogen. Het water is hier zo blauw en helder, wat een prachtig zicht oplevert. Je kon hier zelfs onder!, tussen en langs rotsen door zwemmen.

Na deze tweede stop hebben we gelucht op de boot. Normaal wordt dit op een strandje gedaan, maar door de sterke wind, welke voor een sterke stroming zorgde, was het niet mogelijk om op het strandje te komen. Vooral heel jammer voor Jessica, aangezien ze nog geen 1 keer van de boot af is geweest vandaag.

Na de lunch heb ik nog even gesnorkeld naar het eiland Koh Chuek met een prachtig wit zandstrand. Ook hier is het zeewater zo blauw en helder dat je de vissen van meters afstand kunt zien.

Hierna was het tijd voor de vierde en de laatste stop voor vandaag. Met de hele groep zijn we meer dan 20 meter een grot in gezwommen. Ook hier was het water weer zo ongelooflijk helder en blauw dat het bijna zeer deed aan je ogen. Na 20 meter zwemmen door de donkere grot kwamen we aan op een fantastisch mooie plek. Rondom dit strandje van het eilandje Koh Mook zijn rotsen van zo’n 25 meter hoog en overal is het ineens heel groen en zijn er overal palmbomen. Een bijzondere plek dus.

Hierna zijn we terug gezwommen naar de boot en eenmaal aan boord keerde de boot weer terug naar de haven. Met een tuktuk werden we weer teruggebracht naar het hostel. Hier hebben we eerst even wat gedronken en daarna hebben we ons even opgefrist. Bij het hostel hebben we wat gegeten en daarna zijn we met 4 Engelsen die bij ons op de kamer slapen naar het stadje verderop gegaan met een tuktuk. Jessica en ik hadden namelijk afgesproken met Kiki en haar vader (we hadden al een keertje wat met hen gedronken in Aonang. Kiki is tevens de zus van een vriendin van Jessica) en aangezien zijn nu ook op Koh Lanta zijn, hebben we nog een keertje afgesproken. Nadat we gezellig bijgekletst hebben, zijn Kiki, Jessica en ik nog een drankje gaan doen in één van de barretjes verderop. Hierna zijn we weer lekker in bed beland.

Dag 29: Zondag 11 maart:

Vanmorgen hadden we geen wekker gezet en hebben we dus lekker uitgeslapen. Toen we wakker werden hebben we eerst even ontbeten bij het hostel en daarna hebben we een scooter gehuurd. We zijn bij een aantal strandjes gestopt. Onderweg zagen we overal aapjes aan de kant van de weg, een gekke gewaarwording! Onderweg kwamen we ook buffels, eekhoorns en grote salamanders tegen. En dat allemaal aan de kant van de weg!

Toen we bij het prachtige strand Ao Nui Beach aankwamen, hebben we daar onze handdoeken neergelegd en hebben we lekker even op het strand gelegen. Ineens kwamen er allemaal aapjes het strand op. Ze zijn erg brutaal en de overgebleven resten van eten en drinken waren niet meer veilig. Overal zaten aapjes te eten en te drinken. Een vrouw was de aapjes aan het voeren met chips en de aapjes pakten de chipjes zou uit haar handen.

Hierna zijn we doorgereden naar bamboo beach en daar wilden we via een terrasje de zonsondergang bekijken, aangezien dit een prachtige plek hiervoor zou moeten zijn. Helaas was het ineens erg bewolkt en daarom konden we de zonsondergang niet goed zien. Hierna zijn we terug gereden naar ons hostel.

Aangezien we overmorgen naar Cambodja vliegen, wilden we vanavond van alles uitzoeken over dit land en nagaan naar welke plekken we willen gaan. Onder het genot van een biertje hebben we ongeveer een uurtje of 3 naar de mooie plekken in Cambodja gekeken. Hierna willen we naar Laos. Het lastigste was om na te gaan hoe we van Cambodja naar Laos kunnen komen. Eigenlijk wilden we in noord Laos beginnen en vanuit daar naar het zuiden reizen. Helaas lukte het niet om een betaalbare vlucht te vinden vanuit Cambodja naar noord Laos, waardoor we helemaal via Thailand zouden moeten reizen en er 3 dagen over zouden doen. Daarom hebben we besloten dat we na Cambodja naar zuid Laos gaan en vanuit het zuiden in Laos naar het noorden gaan reizen, waardoor ik ook gemakkelijk terug naar Thailand kan reizen, aangezien ik 18 april weer terug vlieg naar Nederland vanuit Bangkok.

Toen we dit allemaal uitgezocht hadden, was het al half 11 geweest en we hebben hierna even lekker gedoucht. Samen met 5 anderen die bij ons op de kamer sliepen in het hostel hebben we nog een drankje gedaan in het hostel en hierna zijn we niet te laat naar bed gegaan. Morgen gaat onze wekker al vroeg en nemen we de boot naar Phuket. Vanuit daar vliegen we die nacht erna om 6.20 naar Cambodja.

Dag 30: Maandag 12 maart:

Vanmorgen ging onze wekker al om 6.45, omdat we om 8 uur onze boot moesten halen naar Phuket. Na een korte overstap op Koh Phi phi kwamen we uiteindelijk om 11.30 uur aan in Phuket. Hierna hebben we een uurtje in een taxi busje gezeten, waarna we aankwamen bij de luchthaven van Phuket. Ons hotel ligt hier ongeveer 300 meter vandaan, wat perfect is aangezien we vannacht naar Cambodja vliegen.

Toen we aankwamen in ons hotel rond een uur of 1 konden we nog niet in onze kamer. We hebben even een hapje gegeten op de luchthaven en toen zijn we teruggekeerd naar het het hotel. Daar hebben we ons even omgekleed en toen hebben we een taxi naar het strand genomen. Hier hebben we de hele middag op een terrasje gezeten alle plannen voor Cambodja en Laos verder uitgewerkt en we hebben zelfs een planning gemaakt, zodat we heel Cambodja en Laos kunnen doorreizen voordat ik weer terug vlieg naar Nederland. We hebben een erg strakke planning, maar als het goed is zouden we dit net allemaal moeten kunnen doen en zien.

Hierna hebben we lekker gegeten op her strand en met de tuktuk zijn we weer terug gegaan naar ons hotel. We hebben even de laatste spulletjes ingepakt en we gaan zo lekker slapen. Om 6.20 vliegen we morgen namelijk al naar Cambodja.

Veel liefs Roos