Koh Phangan

4 maart 2018 - Koh Phangan, Thailand

Dag 19: Donderdag 1 maart:

Vanmorgen ging onze wekker om kwart voor 8, omdat we vandaag naar Koh Phangan (het eiland naast Koh Tao) gaan. Met een shuttle Jeep van het bungalow park zijn we naar de haven gebracht en vanaf daar zijn we op de boot gestapt. Dit ging echter allemaal weer op z’n Thais, dus weer met 45 min vertraging. Eenmaal aangekomen op Koh Phangan werden we weer opgehaald door een shuttle Jeep van het komende bungalow park. Toen we onze nieuwe kamer binnen liepen viel de warmte meteen op ons en helaas hebben we geen airco, maar alleen een ventilator. We hopen maar dat we vannacht ondanks de warmte lekker kunnen slapen.

Hierna hebben we de hele middag heerlijk op het strand gelegen. Vanaf het strand kan je het volgende eiland (Koh Samui) zien liggen). Op dit moment drinken we een fruitsmoothie op het strand bij het restaurant van ons park. We gaan ons zo even opfrissen en een hapje eten.

Dat opfrissen is trouwens echt ‘geweldig’ gelukt, want onze douche geeft enkel maar een klein en koud straaltje water. Vandaag is het de dag van Boeddha in Thailand en zoals we vernomen hebben, wordt er dan tot 12 uur vanavond geen alcohol geschonken. Eigenlijk is het vanavond al vollemaan, maar omdat 1 maart de dag van Boeddha is, is de fullmoon party verplaatst naar morgen. Zodat er morgen dus wel alcohol geschonken mag worden in Thailand.

Vanavond hebben we als eerst een eind gelopen en het dorpje verkend. Ook hebben we een outfit gekocht voor de fullmoon party van morgen. Vanavond hebben we een keer geen Thais gegeten en hebben we gekozen voor Mexicaans, waarna we in een hostel verderop in het dorpje nieuwe mensen hebben leren kennen en een drankje met hen gedronken hebben. Eenmaal weer aangekomen in ons hostel schrokken we van de warmte in onze kamer! Het was is onze kamer namelijk nog veeeel warmer dan buiten!! We hebben de deur nog heel even open gehad en daarna zijn we uiteindelijk toch in slaap gevallen.

Dag 20: Vrijdag 2 maart:

Vanmorgen hebben we wat langer geslapen, totdat we werkelijk onze kamer uitgebrand werden van de verschrikkelijke warmte. Daarna zijn we bij de Makro om boodschappen gegaan, waar we flink ingeslagen hebben voor de komende dagen. Op ons bankje voor onze kamer hebben we lekker ontbeten en daarna zijn we naar het strand gegaan.

We zijn vandaag niet te laat van het strand gegaan, omdat het vanavond fullmoon party is en we wat extra tijd wilden hebben om ons klaar te maken en om op het gemak nog een hapje te eten. Via ons bungalowpark reed er een taxi naar het dorpje waar de fullmoon party gehouden wordt. Jaren geleden vonden toeristen dat de mooiste fullmoon te vinden was op het eiland Koh Phangan en ze begonnen iedere keer tijdens fullmoon een klein feestje te houden. Dit is echter geheel uitgegroeid tot een groot evenement waar per keer zo’n 7.000 tot 10.000 mensen op af komen. In de maand februari is er overigens geen vollemaan geweest, wat erg bijzonder is. Dit zorgt ervoor dat er in maart 2 fullmoon parties zijn.

Toen we aankomen in het juiste dorpje merkte je meteen de drukte op straat. Iedereen is zomers en kleurrijk met wit gekleed. Daarnaast heeft iedereen neonverf tekeningen op zijn/haar lichaam. Je valt werkelijk op als je dat niet hebt. Zoals jullie in het fotoalbum van Koh Phangan kunnen zien, hebben wij ook aan deze rage meegedaan. De fullmoon party zelf is op het strand en op vele plekken heb je blacklights, waardoor de neonverf duidelijk te zien is bij iedereen. Na een leuke en gezellige avond hebben we de taxi weer teruggenomen en zijn we lekker gaan slapen.

De fullmoon party zelf vonden we eigenlijk een beetje overdreven en erg commercieel. Vooral toen we erachter kwamen dat er iedere maand ook 2 ‘half fullmoon’ parties zijn en er zelfs een ‘no moon party’ gehouden wordt.

Dag 21: Zaterdag 3 maart:

Toen we wakker werden, hebben we eerst even een ontbijtje gehaald bij de supermarkt om de hoek. Hierna hebben we een stukje over het strand gelopen en zijn we op een strandje verderop gaan liggen. Niet alleen op straat, maar ook op het strand heb je overal loslopende honden, die totaal niet bang zijn voor mensen en graag met je willen spelen. Al deze honden hebben vlooien en zien er helemaal niet goed uit. Om deze reden hebben wij he totaal niet op deze vieze honden. Aangezien er op het strandje waar wij lagen heel veel van deze vieze honden waren die zelfs op je handdoek kwamen liggen, hebben we maar besloten om terug te gaan naar ons eigen strand.

Nadat we daar een tijdje gezeten hadden vonden we dat het tijd was om ons om te kleden en toen zijn we lekker uiteten gegaan. Aangezien we gisteren laat thuis gekomen waren, zijn we vandaag lekker op tijd terug gegaan naar ons hostel en hebben we een drankje gedaan op het bankje in ons voortuintje.

Dag 22: Zondag 4 maart:

Vanmorgen hadden we de wekker om 9 uur gezet en zijn we als eerst naar de supermarkt om broodjes geweest en hebben we lekker ontbeten in het zonnetje. Hierna hebben we een scooter gehuurd en zijn we het eiland rond gaan crossen. Als eerst kwamen we bij een waterval die helaas niet zoveel voorstelde. De wegen gaan hier rechtstreeks door de jungle, wat dus erg mooi was! Er is zelfs maar 1 weg om in het rechter gedeelte van het eiland te komen.

Uiteindelijk hebben we 2 prachtige strandjes aangedaan en daarna zijn we in het vissersdorpje Chaloklum gestopt, waarna we doorgereden zijn naar een prachtig strand, Haad Mae Haad genoemd. Een prachtig wit strand wat erom bekend staat dat je er goed kunt snorkelen. Dit hebben we daar dan ook gedaan. Aan de overkant van deze kust ligt een heel klein eilandje. Het gekke is dat er tussen de kust en dit eilandje een zandbank gevormd is, waarover je dus kunt lopen naar het kleine eilandje. Deze zandbank ligt midden tussen de zee en de volgende baai in, een vreemde gewaarwording.

Toen we van dit strandje weggingen was het al eind van de middag en toen zijn we naar secret beach gegaan. Dit werd ons aangeraden door de man achter de receptie van ons hostel. De zonsondergang zou hier mooi te zien zijn en daaraan is geen woord gelogen, het was werkelijk prachtig! We hebben hier ook een hapje gegeten onder het genot van de mooie zonsondergang. In het donker zijn we terug gereden met onze scooter. Op dit moment is het half 9 en we zitten lekker voor onze bungalow onze blog te schrijven. Vanavond zullen we niet te laat naar bed gaan en morgenochtend gaan we verder naar het volgende eiland: Koh Samui.

Veel liefs Roos