Koh Samui & Krabi Aonang beach

7 maart 2018 - Koh Samui, Thailand

Dag 23: Maandag 5 maart:

Vanmorgen hadden we de wekker om 9 uur gezet. Om 10 uur worden we door de shuttle service van ons park naar de haven gebracht. Ik ben nog even naar de winkel geweest om broodjes en we hebben heerlijk ontbeten op ons bankje voor onze kamer. Gelukkig hadden we gisteren de backpacks al ingepakt. Eenmaal aangekomen in de haven konden we al snel de boot op en moesten we ongeveer een halfuurtje varen om aan te komen op het volgend eiland: Koh Samui.

Daar aangekomen hadden we gelukkig al snel een goedkope taxi gevonden. We hadden natuurlijk weer geluk met een ‘geweldige’ taxichauffeur, die totaal niet kon rijden, alleen maar aan de knopjes van de airco zat te draaien en het gewoonlijk vond om naar alles en iedereen te toeteren. De taxichauffeur had overigens overal in z’n gezicht gezwellen en een deel hiervan was afgeplakt. Je snapt dat we blij waren toen we na een uurtje in de taxi aankwamen bij ons hostel!

Het viel ons meteen op dat dit eiland veel luxer is. Overal zie je luxe resorts, nette restaurants en zelfs grote shoppingmalls. Een heel andere kant van Thailand die we tot nu toe hebben gezien dus!

Toen we aankwamen in ons hostel werden we heel hartelijk ontvangen door Rich, hij komt oorspronkelijk uit Ierland. Hij heeft ons alvast onze kamer laten zien en de huisregels uitgelegd. Aan het eind van de middag krijgen we extra uitleg over het eiland en wordt er uitgelegd waar we goed kunnen eten en waar de leuke barretjes zijn.

Vanmiddag hebben we lekker in een hutje gelegen met prachtig uitzicht over de zee. We hebben alles uitgezocht voor de komende week op de eilanden. Hier hadden we namelijk nog niets voor geboekt. Nu hebben we alle overnachtingen en boot overtochten geboekt. De vrouw van de eigenaar van dit hostel heeft 13 jaar in Nederland gewoond en kan dus vloeiend Nederlands. Ze verteld dat ze kroketten en bitterballen zo lekker vindt en dat ze deze naar hier heeft meegenomen. Helaas zijn de bitterballen op dus besluiten we samen 2 kroketten te bestellen, wat heerlijk was zoals jullie begrijpen!

Rond 7 uur krijgen we een informatie briefing van Rich. Hij verteld aan ons en aan nog 4 meiden die vandaag aangekomen zijn, wat de mooie plekken van dit eiland zijn. Aangezien wij morgenochtend al weer vertrekken naar Krabi hadden wij helaas niet zo heel veel aan al deze informatie. Wel heeft hij uitgelegd dat het gezellig is om een drankje te doen bij de rock bar, ongeveer 20 minuten lopen. Deze bar is gebouwd op de rotsen en er wordt de hele avond live reggae muziek gespeeld.

Na deze briefing hebben we ons opgefrist en hebben we gegeten met nog 4 meiden uit het hostel. 2 van hen vonden het een leuk idee om hierna samen met ons een kijkje te nemen in de rock bar.

Na 20 minuten lopen kwamen we aan bij deze rock bar en de sfeer was fantastisch! Overal heb je kleine plekjes waar je kunt zitten, om daar te komen moet je aardig klimmen, want deze bar lijkt eigenlijk een beetje op een grote boomhut. Deze boomhut is helemaal om de rotsen heen gebouwd. We vonden het echt verrassend druk in deze bar! De live muziek bracht veel sfeer en een strandje verderop was er een vuurwerkshow.

Bij deze bar hebben we een groep Chinezen ontmoet en zij konden met moeite Engels praten, wat leuke gesprekken opleverde aangezien ze ons soms totaal niet begrepen. We hebben dus erg veel gelachen. Na een lange en gezellige avond zijn we weer teruggekeerd naar ons hostel.

Dag 24: Dinsdag 6 maart:

Vanmorgen zijn we om 10 uur ons bed uit gegaan en toen hebben we een taxi naar de juiste pier van Koh Samui genomen. Vanuit daar hebben we de boot naar het vaste land genomen (Surat thani) en vanaf daar nemen we de bus naar Krabi Aonang beach. De boot overtocht duurde ongeveer 2 uur en daarna hebben we 3,5 uur in de bus gezeten. Al met al een lange reisdag dus!

Toen we rond half 7 aankwamen in ons hostel hebben we ons eerst even opgefrist. We slapen nu op een 6-persoons kamer met 4 andere meiden (speciale meiden kamer). Hierna zijn we door de straten van Aonang gaan lopen. Dit is echt een badplaats waar de luxe enorm groot is. We hebben de grootste en meest luxe resorts gezien. Overal kan je leuke souvenirs kopen en dat hebben we ook gedaan. We hebben lekker pizza gegeten en uiteindelijk zijn we in een gezellige bar beland. Een zus en vader van een vriendin van Jessica waren ook in dit stadje en in één van de bars hadden we afgesproken. Na deze gezellige avond zijn we terug gegaan naar ons hostel. Morgen gaat onze wekker al om kwart voor 7, want dan worden we om 8 uur opgehaald om de bus naar Krabi te nemen. Vanuit Krabi zullen we de boot pakken naar onze vervolg bestemming: het eiland Koh Phi phi. Nu gaan we lekker slapen.

Veel liefs Roos!

1. Eline van Wouwe: