Koh Rong

23 maart 2018 - Koh Rong, Cambodja

Dag 39: Woensdag 21 maart:

Vanmorgen hebben we uitgeslapen en daarna hebben we onze spullen weer ingepakt. We hebben vanmorgen voor de laatste keer ontbeten met Kiki. Jessica en ik vertrekken ‘s middags namelijk naar de eilanden. Kiki gaat pas later naar de eilanden aangezien zij meer tijd heeft om door Cambodja door te reizen. Door onze strakke planning hebben wij deze tijd helaas niet. We hebben afscheid genomen van elkaar en daarna zijn wij het centrum ingegaan. We hebben nog even wat souvenirs gekocht en toen hebben we de bus naar Sihanoukville genomen, waarna we de boot naar het eiland Koh Rong genomen hebben.

Onze bus vertrok bijna 1,5 uur later, omdat er 2 mensen geen tuktuk konden vinden om van hun hostel naar het busstation te komen. Hier moest op gewacht worden, daar waren wij weer mooi mee. Aangezien de bus dus veel te laat vertrok, hadden we onze boot gemist in Sihanoukville. Op de borden stond dat er vandaag ook geen boot meer zou gaan, maar ineens werd er toch nog een extra boot ingezet om 5 uur, waarmee wij naar Koh Rong gevaren zijn.

Onderweg hoorden we ineens een harde knal en toen stopte de boot meteen. Er was een groot visnet tussen de motoren gekomen. Na een kwartier wachten op open zee was het net verwijderd en konden we verder varen.

Toen we aankwamen op Koh Rong viel het ons meteen op: wat is het zand hier wit! Zulke witte stranden met zulk fijn wit zand hebben we nog niet gezien. We hebben even wat gedronken en daarna zijn we gaan douchen. Na het douchen hebben we wat gegeten bij ons guesthouse. Komende 2 nachten slapen we in een guesthouse en hebben we heerlijk een tweepersoonskamer, wat heel fijn is na al die hostels waar we met 6 tot 12 man op 1 kamer sliepen. We hebben nu zelfs 2 tweepersoonsbedden op onze kamer, voor ons heel veel luxe!

Na het eten hebben we de omgeving verkend en hebben we bij een gezellig barretje een drankje gedronken. We kwamen al snel een groepje Nederlandsers tegen, waar we de hele avond mee geweest zijn. Fijn om weer eens Nederlands te praten tijdens het uitgaan in plaats van dat we de hele avond Engels praten. Uiteindelijk zijn we met de Nederlandse groep naar een strandfeestje geweest, waar we genoten hebben van de muziek en de fijne sfeer. Na een lange avond zijn we toen weer in bed beland.

Dag 40: Donderdag 22 maart:

Vanmorgen werden we wakker van een ongelooflijk harde knal, waardoor we rechtop in bed zaten. Het onweerde namelijk echt enorm hard. We zaten meteen rechtop in bed. Het was vandaag super bewolkt en regenachtig. Heel jammer aangezien we een relaxt stranddagje gepland hadden. Gelukkig was de temperatuur wel goed (gevoelstemperatuur van 32 graden). Na het ontbijt zijn we over het strand en soms door de jungle naar 4K beach gelopen, een lang uitgestrekt en prachtig wit strand. Daar hebben we wat gedronken en daarna zijn we weer teruggelopen.

Op de terugweg zijn we gestopt bij een skybar. Toevallig zaten de Nederlanders die we gisteren ontmoet hadden er ook. Vanuit de skybar hadden we mooi uitzicht over de oceaan en het andere eiland Koh Rong Sanloem (waar we morgen naartoe gaan.

Hierna zijn we even gaan douchen en hebben we bij ons hostel wat gegeten. Hierna zijn we richting de barretjes gelopen en hebben we spelletjes gespeeld met de Nederlandse groep waar we gisteren en vanmiddag ook al mee waren. Het heeft de hele avond weer enorm hard geonweerd en het was erg regenachtig. Vanavond hebben we het niet te laat gemaakt en zijn we lekker gaan slapen.